2012-01-08

Östra Open-premiär på Rörken

Äntligen är årets roligaste serie igång; Östra Open. Vi drog igång strax utanför ett kallt Uppsala på Rörkens motorstadion.
Vi började med ett helt varv på crossbanan, för att sedan vika av i skogen. Varvet var ca 20 min, och skulle av oss breddåkare köras 4 gånger med service mellan varje varv. I skogen var det mycket lömskt. Banan var i sig stenig, men på grund av bara ett fåtal kalla dagar gick det hål på flera ställen och det kunde ta tvärstopp om man inte var uppmärksam.
Jag valde, på grund av lite tidigare knä- och ryggbekymmer, att ta det väldigt lugnt. Jag stog upp nästan hela tiden och koncentrerade mig mer på den körtekniska biten. Inför sista varvet ökade jag tempot lite och förbättrade tiden med ca 30 sek direkt, vilket gav en bra indikation tycker jag.
I mål rullade jag som sexa i klassen. Det känns bra eftersom jag siktar på topp-5 i serien detta år, och gick ut så pass lugnt.

På onsdag kväll är det premiär för Östra By Night på samma ställe som idag. Det är samma gäng som annordnar denna serie om 3 deltävlingar, men skillnaden är att det är mörkerkörning som gäller. Gå in på svenduro.se för mer info.

1 kommentar:

Robban sa...

Tja, bra kört idag, synd att jag inte kunde vara med och kolla. Roligt att du valde att köra taktiskt och satsa på teknikträningen i tävlingsmiljö. Vi hörs, Coach