2012-01-22

Östra Open no.2 Sala

Gårdagens race var en kamp mot hjärnan. Sala är allt annat än en favoritbana. Har bara dåliga minnen därifrån. Försökte så gott det gick att förbereda mig mentalt inför tävlingen men det var inte helt lätt.

Det var mycket kallt när vi rullade in till motorstadion utanför Sala. Minus 17 visade bilen så det blev premiär för påsar på styret och jacka på överkroppen. Startade i andra seedade startled och började med att ligga bakom de andra för att bli varm i kroppen. Men jag hade jätteproblem med temperaturen i fingrarna och jag kände inte styret stundtals. Detta trots att jag värmt upp ordentligt.
Åkte och peppade mig själv hela tiden, men det var inte helt lätt för jag åkte samtidigt och irriterade mig på banan. För den som aldrig kört i Sala kan jag tala om att banan är så tight dragen att det känns som att man ibland svänger runt sin egen axel.
Försökte efter varje varv skruva på fjädringen för att få till den. Kändes hela tiden som att det studsade snett och jag tappade fästet hela tiden. Till sista varvet fick jag till det och lyckades direkt kapa 30 sekunder jämfört med tidigare varv. Men det var lite sent att få till det, och jag rullade in på en mycket blygsam 12.e plats.

Nu blir det lite lugnt i veckan. Nån mörkerkörning blir det garanterat. Sen är det dags för KM igen den 29.e hemma hos Håll/Wärn.

Inga kommentarer: