2012-01-15

Göta KM Torstuna

Idag gick tredje deltävlingen i Götas tredje KM på en kalasfin bana i Torstuna. Startade i andra led med Fritz Andersson och Johan Hallberg. Tog rygg på Fritte i början, men ganska snart kom Emil Carlsson som ett skott bakifrån och jag tappade kontakt.
Åkte lite i ingenmansland ett tag, ingen att dra med eller försöka dra ifrån. Men i slutet av varv två såg jag att Linus Wester och Anton Christensen närmade sig en aning. Då fick jag lite energi och höjde tempot litegrann.
I skogen fanns de mycket isar som var förrädiska. En del höll, en del gjorde det inte. På mitt fjärde varv kom jag på en raka i ganska hög fart och blev lite paff när en is gav vika. Det var som att köra in i ett cykelställ och jag fick mig en rejäl flygtur. Landade mjukt, men cykeln satt rätt duktigt så den fick jag lyfta upp. Glasögonen var helt genomblöta så de fick jag åka in och byta vid varvningen.
Sen rullade det på rätt bra. Kom femma efter Martin Larsson, Jonas Karlsson, Emil Carlsson och Fritz Andersson. Det är fyra killar som ska vara framför mig, så det är jag mycket nöjd med.

På tisdag är det natt-KM på samma bana. Ska bli riktigt skoj.

Inga kommentarer: