2012-02-20

Östra Open no.5 Lunda

Igår drog andra halvan av Östra Open igång. Denna gång stod Östhammar som värd och bjöd på en svårkörd bana på Lunda flygfält. Rejält med snöblask hade fallit under lördagsnatten så det blev premiär för snösulor.

Startade denna gång i andra led då jag klättrat till 6.a totalt efter Västerås. Drog ifrån på en gång och fick en lucka. Kom ikapp två som startade innan mig då de gått omkull. Tyckte jag fick in ett fint flyt, men sen fick jag världens kramp i underarmarna. Kände inte styret knappt och gick omkull säkert 5 gånger första varvet.
Andra och tredje varvet flöt på lite sådär. Hade stora problem att hitta flytet i körningen, framför allt där det var snöspår. Till fjärde och sista varvet kom Coach Grindberg fram och snackade mig tillrätta och jag åkte ut med en riktigt skön inställning. Satte snabbaste varvet för dagen utan problem. Tänk vad lite mental coachning kan göra... Tack Robban!

Då dagen var lite sisådär blev ju resultatet detsamma. 8.a i bredd är väl precis utanför okej... Tappade även till 7.a totalt i klassen.

På onsdag är det sista Östra By Night. Den går i Botkyrka. Där hoppas jag kunna knyta ihop säcken och sluta på pallen totalt, vilket var målsättningen inför denna miniserie.

Inga kommentarer: