2012-02-13

Göta KM-final Ön

På söndagen var det dags för KM-final ute hos Fritz Andersson på ön. På grund av att jag missade förra deltävlingen när Charlie föddes, låg jag nu delad trea med Anton Christensen och Jörgen Lindholm.
Anton har kört grymt bra på sistone, så jag tänkte att jag börjar med att ta rygg på honom. Jag försökte så gott jag kunde, men denna dag gick det bara inte. Hade varit uppe nästan hela natten med ett oroligt spädbarn, och kunde inte alls koncentrera mig.
En stor slinga var dragen ute på Mälaren, vilket va riktigt häftigt. Tyckte inte att jag fick nån fart alls dock, och det visade sig när jag kom hem att jag hade 8 (!) hela dubb kvar i mitten på bakdäcket. Inte undra på att det inte gick framåt.
Rullade åt sidan efter bara två varv, då det inte kändes säkert att fortsätta. Pga att jag inte hade nån fokus alls denna dag for jag stundtals som en flipperspelskula mellan träden. Och jag vill inte riskera nån skada så det fick bli att avbryta finalen.
9.a totalt i KM är väl okej, med ett missat och två avbrutna race i serien.

Inga kommentarer: