2012-02-04

Östra Open no.3 Torstuna

Idag gick tredje Östra på samma bana som vi körde i onsdags. Banan blir bara finare och finare ju mer man kör och i det skick som den nu är, är det helt klart seriens roligaste bana hittills.
Precis som förra helgen var det jättekallt när jag rullade in i depåområdet. -19 visade bilen, och på förarmötet togs ett majoritetsbeslut om att korta av tävlingen ett varv.

Började ganska stelt idag. Försökte åka fort och på attack men det blev bara stresskörning och slutade med att jag låste framhjulet på en mindre berghäll och la mig. Efter det återkom tekniken och den funkade riktigt riktigt bra. Men det blev bara filmjöksåka av det hela. Jättebra rullfart och tekniskt bra, men ingen riktig attack. Vet inte om det var kylan som gjorde det, men jag vet att jag kan åka snabbare...

Blev sexa idag och klättrade upp inom top tio i totalställningen, så det var ju kul. Nästa Östra går i Västerås om en vecka.

Inga kommentarer: