2012-02-01

Östra By Night no.2 Torstuna

Ikväll gick deltävlig två av tre i Östras mini-mörker-serie. Banan var något av en hemmabana, och det var i stort sett samma bana som vi kört ett KM samt Hartan Cup på. Med handen på hjärtat tror jag aldrig att jag varit sämre förberedd inför ett race. Kom hem från BB två timmar innan start och hade ingenting i ordning. Snittat 4 timmars sömn sedan i fredags, och har dessutom varit dyngförkyld i en vecka, även om det i stort sett är borta.

Men nog med bortförklaringar...

Banan var mycket lurig idag. Det var så hårt i backen att det blev halt. Trots att jag hade helt nytt framdäck tappade jag fästet flera gånger. Stannade vid två tillfällen för att kolla om jag hade punktering i fram, men såg inget. Hade en idé om att jag hade för högt lufttryck, men när jag kom hem var det perfekt tryck. Så det va helt enkelt svårt att hitta fäste idag. Gjorde ett par marksyningar de tre första varven, men sen tyckte jag att det släppte lite. Lyckades sätta min snabbaste varvtid på sista varvet. Fick i slutet på varv fyra stanna och byta glasögon då de var fulla med is på insidan efter marksyningarna.

Trots tidsförlusten blev jag trea i breddklassen bara 58 sek upp till klubbkompisen Larsa Wärn som körde riktigt bra idag. Det är jag faktiskt riktigt nöjd med, med tanke på omständigheterna

På lördag är de Östra no.3 på samma bana. Det ska bli riktigt kul.

Inga kommentarer: