2009-01-31

Shit, vilken dag!! På vägen till dagens Östra Open-tävling i Uppsala lade jag märke till att jag glömt sätta transpondern på laddning. I med 12V-laddaren och hålla tummarna för att den hinner ladda till start. Efter förarmötet var den fortfarande inte igång, och när fältet började släppas iväg kom nervositeten krypande.

Nej, det var bara att springa och hyra en för att sedan skynda till start. Pga den inte helt perfekta uppladdningen kännde jag mig en aning stressad, och det märktes. Att jag sedan efter bara ett par kurvor höll på att köra in i en hund och dennes ägare gjorde inget bättre. Fick släppa hojen rätt ut i skogen för att inte ha en död hund på samvetet.

Efter den incidenten hade jag ett problematiskt första varv och det var inte förrän en bit in på andra varvet som jag kände att det började släppa. Men i slutet på andra varvet kom så nästa smäll. På en raka ca 200m före varvningen small kedjan av.

Bara att åka hem och meka för att i morgon åka till Gävle för att delta i deras vintercup.
Placering: Brutit

Inga kommentarer: