2009-01-24

Japp!! Då var man äntligen tillbaka i spåret igen. Inte särskilt vältränad, men med ett rejält åksug.

Strängnäs var platsen som gällde idag, och på vägen dit var det ömsom regn, ömsom snöblask. Det vädret höll i sig till start, så jag var lite orolig över huruvida glasögonen skulle hjälpa eller stjälpa idag. Jag startade med klubbkompisarna Jörgen Lindholm, Roger Ahlén, Micke Gunnerheim och nån till.

Dagens taktik var att släppa dem i starten och ta rygg, och därefter ta't som det kom. Det började sisådär, med att jag bromsade stopp nästan direkt och förlorade synen av de andra. Tänkte att det var väl bara att gasa... Och det hela gick ganska väl. Roger jagade jag ikapp direkt (men han vek precis av med punka), och på andra varvet tog jag mig förbi Jörgen utan större bekymmer. Gunnerheim blev dock för svår.

Banan var kalas-rolig och jag åkte runt med ett leende på läpparna hela tiden. Mot slutet började jag krokna så smått, och ett par blåsor på händerna ställde till det lite. Men i allmänhet nöjd.

Placering: 14
Totalt i serien: 26

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken tur att du körde från gubben... annars hade du väl fått lagt stövlarna på hyllan?? :-)
Grattis...