2012-04-17

SM Vimmerby

I söndags var det så dags för SM-premiär. Gnagaredalen i Vimmerby var platsen och jag åkte ner med familjen redan lördag morgon. Gick ett par prov och kunde konstatera att det skulle bli en blöt och krävande tävling.
Kände mig lugn och sansad vid start, ville bara ut och ha kul. Det rullade på bra, men jag hade lite problem att hitta fästet på de blöta stenarna så det blev lite fjantiga och onödig marksyningar.
5 prov skulle avverkas tre gånger. Första två proven var rätt långa och steniga, medan de sista var lite snabbare och kortare.
På andra varvets andra prov lyckades jag köra fast. Ordentligt..! Jag vet inte hur länge jag fick lyfta, bära och släpa för att komma loss, men det sög musten ur mig totalt. Den läskigaste känslan jag någonsin varit med om. Försökte fortsätta på nästa prov men det fanns inte ett enda uns ork kvar i kroppen, så det var bara att svänga av.
Så här i efterhand är man ju såklart lite besviken, men man får se till att körningen funkade fint fram till missödet. Bara att "bryta ihop och komma igen".

Inga kommentarer: