2012-04-22

Ofrivilligt uppehåll

Igår drog Göta MS motionsserie igång. Banan var rejält hal efter fredagens snöblandade regn. Jag startade lite stelt och ryckigt, lite stressigt nästan. Ganska snabbt kände jag att kroppen inte svarade som den brukar, antagligen sviter efter förra helgen.
I mitten på andra varvet gled jag omkull på en rot lite lätt. En vurpa som man gör titt som tätt. Men denna gången lyckades jag klämma handen mellan styret och en sten. När jag reste mig kollade jag på handen och såg att lillfingret inte riktigt pekade dit den skulle, och det smärtade en del.

Magnus Östlin hjälpte mig att få hojen ur spår och jag knatade tillbaka till depån. Jonas Karlssons pappa Anders Håll var snäll att hämta hojen och lasta den, och Håkan Kilgren var snäll att skjutsa mig till sjukstugan. Stort tack till Er!!!
Väl på sjukan tog det lite tid som det brukar, men tur i oturen visade det sig att fingret inte var av. Det hade hoppat ur led, och med ett enkelt ryck från docktorn låg det på plats igen. Nu skulle jag vila ett par veckor, så 12-timmars i Skövde nästa helg ser inte så ljust ut, dessvärre. Men till lag-SM i Enköping 6 maj hoppas jag vara igång igen.

Inga kommentarer: