2008-12-31

Då var det igång igen då, hojåkat. Idag gick en par-endurotävling utanför Örsundsbro som avgjordes över 2 timmars körning. Lagen lottades, för att göra lagen mindre utslagsgivande. En idé som alla startande köpte. Det hela drog igång med så kallad "LeMans-start" där förarna fick springa en snutt innan de kom till hojen.

Jag blev lottad att köra med Micke Kivelä, som gjorde ett bra första varv och vi växlade som trea. Jag fick riktigt bra flyt min sträcka och körde med god marginal upp oss till tvåa, efter Fritte Andersson och Roger Ahlén. En position som Kivelä höll även nästa sträcka, men när jag var ute för andra gången lyckades jag bromsa stopp två gånger, tappa kedjan en gång och dra på en riktig prakt-vurpa med snett styre som resultat. Tappade därmed till trea bakom L-G Ståhl och Danielsson. Men den positionen höll vi in i mål.

Måste säga att det gick över förväntan idag. Visst kände jag att lungkapaciteten minskat, men jag fick ett bra flyt och det var inte förrän på slutet som min väldigt otränade muskler började bråka.

Nu är det dags att förbereda kvällen hos Fritte Andersson. Nästa race blir Götas KM den 3.e januari. Återkommer då. Gott nytt år på er alla!!!

Inga kommentarer: