2010-08-24

Enduro-SM Enköping

Helgen 14-15 augusti kördes Götapokalen i Enköping. Varje dag var en separat deltävling i SM. Jag var rejält taggad inför tävlingen, då det var hemmaplan och allt. Värmen den första dagen var olidlig. Hela 38,1 grader mättes upp i skuggan i depåområdet, som var beläget i en grusgrop.

Jag gick ut lite väl hårt på det inledande crosspropvet, ville väl lite för mycket. Stumnade i armarna och gjorde småmissar som kostade sekunder. Jag lugnade ner mig under transporten till service, och väl ute på enduroprovet kände jag mig pigg och fräsch igen. Extremprovet som följde gick problemfritt, även om det fortfarande är ett oros-moment för mig med stockar och sten.

Tävlingen flöt på, men när jag på tredje varvet skulle ut på crossprovet hände nåt märkligt. Jag fick total black-out. Jag minns att jag startar på provet... och rätt vad det är så är jag tillbaka i servicen med sjukvårdare kring mig och fattar ingenting. Tydligen hade en funktionär hittat mig i spåret helt borta i huvudet. Vips in till akuten där de slog fast vätskebrist och lättare hjärnskakning.

Fick startförbud dag två...

Placering lördag: Brutit
Placering söndag: Startförbud





Inga kommentarer: