2010-05-18

Jordsprätteträffen

På Kristi Himmelsfärds Dag arrangerade Linköpings MS Jordsprätteträffen. Det regnade hela natten och det höll i sig under tävlingen.

Banan bestod av sju korta prov som skulle köras tre varv, men en körtid på 6-10 minuter på varje. Vi startade på crossbanan som var mycket hal på ytan, och det var svårt att få till det. Efter det var det ett kort enduroprov, som verkligen testade skickligheten. Det har blivit så mycket sandträning på sistone att jag glömt hur man kör riktig bökig svensk-enduro. Kände mig som en riktig nybörjare... Efter det var det ett gräsprov. Nu hade yt-leran försvunnit och det bestod av... ännu mera lera. Halt är bara förnamnet.

Resterande prov var gräs- och enduroprov om vartannat, och det blev bara lerigare och lerigare. När dagen var slut, var även jag det och det visade sig att jag körde in på en sjunde plats i Bredd-klassen. En placering som jag är nöjd med, även om det känns lite retligt att det bara var 40 sekunder till fjärdeplatsen.

Placering: 7.a



Inga kommentarer: