2010-03-11

Östra Open Kungsängen

Helgen som var hade Team Östra lagt sin finaltävling i Kungsängen. Vädret var kalasfint, och banan bestod till 50% av snöspår och 50% av plogat gärde. Fem sträckor skulle elit och junior köra.

Jag hade lite knöligt att få till det första varvet men efter service när jag fick i mig lite i magen släppte det allt eftersom. I början på varv fyra slog jag i högersidan av styret rejält i ett träd och tappade frambromsen helt. Av ren ilska körde jag på och satte mitt snabbaste varv. I service försökte vi åtgärda felet men utan att lyckas. Jag var tvungen att ge mig ut på banan för att inte åka på tidsprick. Tyvärr överskred jag det med dryga 40 sekunder och fick tidsprick.

Allt som allt gick det bra och jag tog mig runt utan att bli sist. Serien är nu över och det har varit en riktigt rolig sådan. Aldrig förr har jag kört hoj i så här mycket snö, och det har varit en stor erfarenhet. Nu inväntar vi barmarken och vad den medför för tävlingar.

Placering: 14.e / 23.a totalt

Inga kommentarer: