2010-02-08

Efter två veckors rejäl förkylning har jag missat ett par planerade tävlingar, men i helgen som var det äntligen dags igen. Men det var med viss tveksamhet som jag begav mig ner till Norrköping för att köra Östra Opens fjärde deltävling, eftersom jag fortfarande kände mig lite loj i kroppen.

Banan i Norrköping var mycket fin, med härliga snöspår samt en del besök på plogade gärden och på crossbanan. Upplägget var som tidigare i Östra. Fem varv (sträckor) skulle avverkas, med obligatorisk service mellan varje varv, inom två timmar.

Hade lite bekymmer första varvet då jag inte tyckte att det stämde alls inne bland spåren i skogen, men följande två varv blev jättebra och på det tredje satte jag min enda tid under 20 min. Därefter började verkligheten komma ikapp och jag blev rejält slutkörd i kroppen. Men i det stora hela placerade jag mig väl där jag borde och är nöjd med körningen.

Placering: 18


På söndagen skulle vi köra Götas KM ute hos Fritte Andersson på Ön. Det blev dessvärre en mycket kort historia, då jag redan efter ett varv tappade kedjan och den slog i sin tur sönder hydraulkopplingen. Nu är det bara att mecka... Nästa vecka blir det Östra Open i Botkyrka.

Placering: Brutit

Inga kommentarer: