2009-03-23

På grund av en ganska omtumlande period har det varit mycket lugnt på denna sida...

Som jag beskrev sist hade jag ett uppkommande läkarbesök, för att äntligen få reda på varför jag hela tiden lyckas bli sjuk. Efter 30 blodprov hittade de inget speciellt vad det gäller immunförsvaret, utan kunde kostatera att jag helt enkelt haft den värsta tänkbara oturen sedan förra sommaren. Det som de däremot hittade var ett högt tryck i främre delen av skallen. Med misstankar om en eventuell hjärntumör (!) fick jag genomgå röntgen och lite sånt. Lyckligtvis hitta de inget sånt, utan misstänker att trycket är en kroppslig reaktion på alla hjärnskakningar de senaste åren.

Jag bestämde mig i denna veva för att göra mig av med Yamahan, ifall det ändå skulle visa sig att det var slutåkt för en tid. Men i glädjeyran av friskhetsbeskedet gick jag och köpte en KTM... En KTM400EXC blev det. Det var väl inte direkt planerat in i detalj, utan mest nåt som diskuterats lite löst. Så nu är man tillbaka hos KW-Service i Strängnäs. Men jag kan ju konstatera att jag kör snabbare på en KTM jämfört med en Yamaha, så det är inte så mycket att diskutera.

Jag har i veckan hunnit med tre lite lugnare träningpass på den nya cykeln. Har känts förvånansvärt bra, med tanke på att det var över sex veckor (!) sedan jag över huvudtaget rörde på mig. Ska försöka att skynda långsamt för att inte ge kroppen någon chans att insjukna igen.

I övermorgon (onsdag) är det teoriprov för MC-kort, vilket jag räknar med att klara utan problem. Sen är det bara att boka en uppkörning snarast möjligt, för den 23 maj är det dags för SM i Västerås.

Den närmaste tiden blir ganska tävlingsfattig, utan det är bara träning som gäller.

Inga kommentarer: